cyokicyanのブログ

詩を書いて誰かに読んでもらいたい。
下手でも面白くなくても誰も気づかなくても
自分には心があります

Sweet Dreams(Are Made Of This) 和訳


Eurythmics - Sweet Dreams (Are Made Of This) (Official Video)

Sweet dreams are made of this

甘い夢なんてこんなものさ

Who am I to disagree?

誰が私に反対するものか?

I travel the world

And the seven seas,

私は世界を7つの海を旅する

Everybody's looking for something.

皆が皆で何かを探している


Some of them want to use you

あなたを利用したい人たちもいる

Some of them want to get used by you

利用されたいと思う人もね

Some of them want to abuse you

あなたをいじめたい人たちもいる

Some of them want to be abused.

いじめられたいと思う人もね


Sweet dreams are made of this

なんとも甘い夢がこれから出来ている

Who am I to disagree?

誰が私に否定をするのか?

I travel the world

And the seven seas

私は世界を旅する

そして7つの海を旅する

Everybody's looking for something

皆が欲しがるものを皆が探している


Hold your head up

顔をあげなさい

Keep your head up, movin' on

頭を下げないで、動き出せ

Hold your head up, movin' on

顔をあげなさい、動き続けなさい

Keep your head up, movin' on

頭を下げないで、動き出せ

Hold your head up

顔をあげなさい

Keep your head up, movin' on

頭を下げないで、動き出せ

Hold your head up, movin' on

顔をあげなさい、動き続けなさい

Keep your head up, movin' on

頭を下げないで、動きなさい


Some of them want to use you

あなたを使いたいと思う人もいる

Some of them want to get used by you

あなたに使われたいと思う人もいる

Some of them want to abuse you

あなたを意地悪したいと思う人もいる

Some of them want to be abused.

あなたに意地悪されたいと思う人もいる


Sweet dreams are made of this

甘い夢はこれから出来てる

Who am I to disagree?

私が嘘つきだって?

I travel the world

And the seven seas

私は旅するのだ世界を、7つの海を

Everybody's looking for something

皆は何かを求めている


Sweet dreams are made of this

甘い夢はこれから出来ているのだ

Who am I to disagree?

誰が私に楯突くのだ?

I travel the world

And the seven seas

私は旅するのだ、世界を7つの海を

Everybody's looking for something

皆が欲しがるもの皆が探している


Sweet dreams are made of this

甘い夢はこんなものだ

Who am I to disagree?

誰が反対するのだ?私に

I travel the world

And the seven seas

私は世界を旅するのだ。7つの海を

Everybody's looking for something

皆が皆で思う何かを探している